Ασφαλές διαιτητικό πλάνο

April 22, 2012 at 3:18 am


[sniplet ad]
Κάθε χρόνο, την περίοδο της άνοιξης και λίγο πριν το καλοκαίρι, όλοι λίγο πολύ ενδιαφερόμαστε για το σώμα μας και για το πώς φαίνεται. Επιλέγουμε εξοντωτικές δίαιτες, αυστηρές διατροφές, και καταπονούμε τον οργανισμό μας λόγω του ότι θέλουμε αποτελέσματα και τα θέλουμε άμεσα!

Όμως, ένα ασφαλές διαιτητικό πλάνο περιλαμβάνει τροφές από όλες τις διατροφικές ομάδες και παρέχει επίσης τουλάχιστον 1200 θερμίδες την ημέρα. Δίαιτες που απαγορεύουν ολόκληρες διατροφικές ομάδες και απαιτούν χαμηλότερη πρόσληψη θερμίδων είναι επικίνδυνες και θα πρέπει να αποφεύγονται. Πρακτικά, όποια δίαιτα υπόσχεται θαυματουργικά αποτελέσματα σε μικρό χρονικό διάστημα ή περιλαμβάνει διαιτητικά χάπια είναι καλό να αποφεύγεται. Οι πιο ασφαλείς δίαιτες περιλαμβάνουν πραγματικά, αντί για συμπληρώματα, γεύματα και πληθώρα επιλογών στην διατροφή μας.

Κρατήστε τις συνολικές θερμίδες χαμηλά
Κάθε οργανισμός χρειάζεται την δική του ποσότητα σε θερμίδες για να συντηρείτε στο ίδιο βάρος. Αυτό μπορούμε από εύκολες μαθηματικές πράξεις που μας βγάζουν το BMR (basic metabolic rate ή βασικός μεταβολισμός).

Ο τύπος BMR
Γυναίκες: B.M.R. = 655 + (9,6 x B) + (1,8 x Y) – (4,7 x H).
Άνδρες: B.M.R. = 66 + (13,7 x B) + (5 x Y) – (6,8 x H).
Όπου Β = Βάρος, Υ = ύψος και Η = ηλικία

Μόλις βρείτε τις θερμίδες που χρειάζεστε κάθε ημέρα για συντήρηση, αφαιρέστε περίπου 200 θερμίδες. Έτσι θα χάνετε περίπου ένα κιλό την εβδομάδα. Μην στερείστε θερμίδες από λιπαρά φαγητά ή υδατάνθρακες. Όλα χρειάζονται και συντελούν στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας.

Προσθέστε φρούτα και λαχανικά
Παρόλο που δεν θα πρέπει να αποφεύγετε καμία διατροφή, είναι καλό να λαβαίνετε τις περισσότερες θερμίδες σας από φρούτα και λαχανικά. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες νερού και φυτικών ινών, που σημαίνει ότι χορτένετε με λιγότερες θερμίδες και λαβαίνετε απαραίτητες θρεπτικές ουσίες, όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Πρακτικά, φροντίστε κάθε γεύμα να περιέχει το ένα τρίτο (1/3) σε λαχανικά ή φρούτα.

Προσθέστε ποικιλία
Αν δεν θέλετε η δίαιτά σας να είναι μια μονότονη και δύσκολη διαδικασία θα πρέπει να προσθέσετε ποικιλία στις τροφές που καταναλώνετε. Βάλτε στην διατροφή ψάρια, κοτόπουλο, χοιρινό κρέας (με μέτρο), μοσχαρίσιο κρέας, ποικιλία λαχανικών και φρούτων, ξηρούς καρπούς (επίσης με μέτρο), πατάτες, ρύζι και ό,τι άλλο βάλετε στο μυαλό σας.